جستجو کردن
انیمیشن در مسیر باران

معرفی، بررسی و مشاهده انیمیشن در مسیر باران

9.2/10

امتیاز دهی فیلم

خشونت

9

کیفیت

10

جذابیت

10

پیام مثبت

9

موسیقی

8

امتیاز کلی

9.2

داستان فیلم

«در مسیر باران»، انیمیشنی درباره ریّان بن صلت، یکی از اصحاب امام رضا (علیه السلام) می باشد. در این انیمیشن، ریان که در خشکسالی و شرایط بدی زندگی می کند، تصمیم می گیرد تا پولی را به هُرمُز، یکی دوستان تاجر و شیعه اش بدهد تا با آن برای تجارت به مرو برود.

مأمون عمدا راه های مرو را نا امن نموده بود تا مردم را نسبت به امام رضا (علیه السلام) بدبین کند و در همین ناامنی، هرمز به دست دزدان راه می افتد ولی چون در بین راه زنان فردی به نام طاهر وجود دارد که در باطن میل به شیعیان دارد، هرمز به کمک او فرار کرده و اسب و پول ریان را به او می سپارد.

پس از چندی که ریان از آمدن هرمز ناامید می شود به سمت مرو حرکت می کند و در بین راه با طاهر رو به رو شده و اسب هرمز را در دست او می بیند و از او می گیرد و در مرو چندین بار با طاهر به صورت ناگهانی برخورد می کند.

طاهر که در ذهن خود کنجکاو بود که چرا امام ولایتعهدی مأمون را پذیرفته و این کار امام را مشکل می دانست، پیشنهاد حکومتیان را قبول کرد تا امام را به قتل برساند.

در همین حین ریان در بازار آرزو می کند که ای کاش پولی می داشتم تا کمی سوغاتی برای فرزندانم تهیه کنم و همچنین تبرکی از امام بگیرم.

ریان هنگامی که به مسجد میرود، دوباره با طاهر برخورد می کند که در حال نزدیک شدن به امام است و چاقویی را در آستین خود پنهان کرده است.

به امام نزدیک می شوند و طاهر سؤال خود را از امام می پرسد و امام از درون آستینش به او خبر می دهد و پاسخش را نیز می دهد و طاهر به خود آمده و توبه می کند.

در مسیر بازگشت که حکومتیان به دنبال قتل طاهر بوده اند، هرمز که ایشان را تعقیب می کرده، جان طاهر را نجات می دهد و خود زخم می بیند. ریان نیز بدون آنکه چیزی به امام بگوید، در مسجد مقداری پول و تبرکی از ایشان دریافت کرده و بعد از آن با هرمز ملاقات می کند و پول امانتی را دریافت می کند و هرمز نیز از دنیا میرود.

در پایان داستان، در حالی که مأمون در قصر خود است، امام نماز باران می خواند و باز معجزه دیگری از امام در فیلم به تصویر کشیده می شود و باران الهی می بارد.

با فرزندتان صحبت کنید

درباره دوست داشتن اهل بیت (علیهم السلام)

درباره اینکه هر چه می خواهیم باید از ایشان بخواهیم و اینان از درون ما آگاه هستند

درباره اینکه معجزه نشانه امامت امامان است و فقط پیامبران و امامان قادر به انجام آن اند

فیلم ها چگونه ارزیابی می شود؟

مشاهده و دانلود فیلم

انیمیشن در مسیر باران - داستان ریان بن صلت و امام رضا

۸۱۷۸۰تعداد ویدیوها: ۱

انیمیشن در مسیر باران - داستان ریان بن صلت و امام رضا

۴۱۷۸۰تعداد ویدیوها: ۱

در دانلود کردن فیلم مشکل دارید؟

کپی لینک کوتاه فیلم
کپی شد
https://fanaus.ir/?p=2973 کپی شد
ابوطالب خانی
ابوطالب خانی
سرباز حضرت حجت ابن الحسن(عجل الله تعالی فرجه) و محصل مرکز تخصصی علوم حدیث قم و خادم پایگاه اینترنتی فانوس سعادت. علاقه مند به کلمات ناب اهل بیت

نگهداری و مدیریت و تمدید این پایگاه دارای هزینه های بالایی است که شما در صورتی که مایل به حمایت مالی از این پایگاه می باشید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام به این کار کنید.

لطفاً سؤال خود را از بخش نظرات نوشته ها ارسال بفرمایید، در این بخش قابلیت پاسخگویی وجود ندارد.

اشکال و نظری درباره سایت دارید؟