جستجو کردن

تأثیر مخرب موسیقی بر انسان

تأثیر مخرب موسیقی بر انسان

سلام،

موسیقی یکی از مواردی است بسیار درباره این بحث و جدل می‌شود و اختلاف درباره حرمت آن بسیار است. اما صحبت اینجاست که بحث تنها درباره شرعیت موسیقی نیست بلکه درباره مضرات جسمی و دنیوی آن نیز باید بررسی شود.

موسیقی وقتی به آهنگ‌های نشاط‌انگیز یا با نواهای حزن‌آمیز مخصوصاً اگر با ارتعاشات عجیب‌وغریب موسیقی (سمفونیک) همراه گردد، به طور مسلم تعادل لازمی را که باید بین دودسته عصب، یعنی سمپاتیک (سیستم عصبی که امور فعالانه بدن را برعهده دارد مانند بیداری جدیت در کار و…) و پاراسمپاتیک (سیستم عصبی که امور سست گرایانه بدن را برعهده دارد مانند بی‌حالی، خواب و…) وجود داشته باشد را بر هم زده و در نتیجه اصول حساس زندگی را اعم از هضم و جذب و دفع و ترشحات و… را مختل می‌سازد.

امراض مختلف روانی، اغتشاشات فکری، عدم تعادل روحی، انواع و اقسام دیوانگی‌ها، وفور سکته‌های قلبی و مغزی که در تمام دنیا روزبه‌روز رو به فزونی است، نتیجه این تمدن شوم است که قسمت حساس آن تعمیم موسیقی به‌وسیله رادیوها و ازدیاد مجالس سازوآواز و کنسرت می‌باشد.

ای‌کاش بشر می‌فهمید که استعمارگران به‌منظور تسلط بر اعصاب و نیروی فکری ملت‌ها چگونه از راه موسیقی و الکل در تخدیر و ضعف اعصاب و ایجاد اغتشاشات فکری و بیماری‌ها روانی فعالین می‌کنند.

پروفسور دانشگاه کلمبیا دکتر ولف آدلر ثابت کرده است که بهترین و دلکش‌ترین نواهای موسیقی شوم‌ترین آثار را روی سلسله اعصاب انسان می‌بخشد.

دکتر آدلر رساله مفصلی در بیان زیان‌های موسیقی منتشر نموده و در آمریکا هزاران تن از مردم پیرو او شده‌اند و موسیقی را بر خود حرام کرده‌اند.

برگرفته از کتاب گناهان کبیره و رساله تأثیر موسیقی بر اعصاب

کافی است در اینترنت تأثیرات مضر موسیقی را جستجو کنید و درباره آن تحقیق کنید.

یا علی مدد

کپی لینک کوتاه
کپی شد
https://fanaus.ir/?p=1455 کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً سؤال خود را از بخش نظرات نوشته ها ارسال بفرمایید، در این بخش قابلیت پاسخگویی وجود ندارد.

اشکال و نظری درباره سایت دارید؟